Νικος Κακαουνάκης

Ο Κουρής ειναι ο μοναδικός άνθρωπος που είχε το ταλέντο να φάει λεφτά απο το Μητσοτάκη Ομολογώ πως ένιωσα ενδόμυχα φόβο, όταν αποφάσισα να του τηλεφωνήσω για να του ζητήσω μια συνέντευξη. Φοβήθηκα συγκεκριμένα μην ακούσω τίποτα περίεργο, ενοχλώντας τον στην τελευταία ημέρα των διακοπών του στα Χανιά. Κατάλοιπο της εικόνας που έχει αφήσει η πληθωρική του παρουσία στα τηλεοπτικά πράγματα της χώρας μας τα τελευταία χρόνια; Μάλλον ναι. Γιατί ο Νίκος Κακαουνάκης, είναι τελικά ένας απλός Κισαμίτης, έχοντας προικιστεί μ’ αυτή την τραχιά φύση, του αυθεντικού Κρητικού, που του δίνει μια εξωτερική αγριάδα, η οποία όμως δεν συμβαδίζει απόλυτα με αρκετά ευαίσθητα στοιχεία του χαρακτήρα του. Η συνέντευξη έγινε στην Κίσαμο, σ’ ένα καφενείο στην πλατεία της πόλης. Ούτε το ενοχλητικό συνάχι που τον ταλαιπωρούσε δεν στάθηκε ικανό να περιορίσει το χειμαρρώδη λόγο του. Όπως πάντα μίλησε για όλους και για όλα χωρίς να φοβάται για τις εκφράσεις που χρησιμοποίησε για να στολίσει ορισμένους. Διαφορετικά δεν θα ήταν ο Κακαουνάκης. Μ.Κ. Για ακόμη ένα καλοκαίρι παραμείνατε στα Χανιά, για μεγάλο χρονικό διάστημα… Ν.Κ. Κάθε χρόνο, γίνεται αυτό. Κάνω διακοπές για ένα δίμηνο περίπου στα Χανιά, γιατί θέλω να γεμίσω τις μπαταρίες… Μ.Κ. Γέμισαν λοιπόν οι μπαταρίες; Ν.Κ. Δυστυχώς φέτος όχι πολύ, γιατί έχω πρόβλημα στον αυχένα μου, πήγα για δύο εβδομάδες στη Γερμανία, έκανα εξετάσεις, ξαναγύρισα, ο καιρός δεν ήταν καλός… Μ.Κ. Για να μπούμε από την αρχή στο ψητό, θα μου πείτε πως βλέπεται πολιτικά τα Χανιά; Ν.Κ. Δε νομίζω πως τα Χανιά διαφέρουν από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Υπάρχει ένας βαθύτατος προβληματισμός και μια απογοήτευση από την πολιτική της κυβέρνησης. Παλεύουν οι κυβερνώντες να μας πείσουν πως οι προηγούμενοι άφησαν πίσω τους «καμένη γη». Ο Ανδρέας Παπανδρέου έλεγε πως «ένα κράτος που χρωστάει δε βγαίνει ποτέ σε πλειστηριασμό».Αυτή η κυβέρνηση, έκανε το έγκλημα, να έχει εγκαταλείψει την ανάπτυξη και να πιστεύει πως μόνο από τη φορολογία, θα λύσει τα προβλήματα. Αυτό όμως δεν είναι δυνατόν, δε γίνεται… Μ.Κ. Είστε ένας δημοσιογράφος που δεν έχει ποτέ κρύψει την ιδεολογική του ταυτότητα, με μια πορεία γνωστή και καταγεγραμμένη. Κάποιοι λοιπόν από αυτούς που θα διαβάσουν τη συνέντευξη θα πουν, εντάξει ο Κακαουνάκης τα λέει αυτά, γιατί είναι στην άλλη πλευρά…Τελικά σ’ αυτή την κυβέρνηση, δε μπορούμε να καταλογίσουμε τίποτα θετικό; Ν.Κ. Για να είμαι ειλικρινής, εγώ είχα εξοικειωθεί με την ιδέα, πως θα χάσει τις εκλογές το ΠΑΣΟΚ, γιατί το ΠΑΣΟΚ ήθελε να χάσει…Οι περισσότεροι ήθελαν να ξεκουραστούν, άλλοι ήθελαν χρόνο να καλύψουν τις «λαμογιές» τους, άλλοι για να φάνε τα κλεμμένα…Έβλεπα πως ήθελαν να παραδώσουν την εξουσία. Επειδή πρέπει το σύστημα να δουλεύει και να εναλλάσσονται τα κόμματα στην κυβέρνηση, με την επιστροφή της Ν.Δ δεν έγινε και τίποτα τραγικό, ούτε χάλασε ο κόσμος. Όμως στο λόγο της τιμής μου η απογοήτευσή μου είναι μεγάλη, γιατί οι άνθρωποι είναι άσχετοι. Τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και οι υπουργοί του, δεν ήταν καθόλου προετοιμασμένοι για να κυβερνήσουν. Όπως λέει και ο λαός εδώ στην Κρήτη, δεν είναι ικανοί να χωρίσουν δύο βουγιών άχυρα. Περισσότερο άσχετος είναι ο πρωθυπουργός. Ότι και να λένε για την κυβέρνηση του δεν τον ενδιαφέρει, καθώς οι συμφωνίες κορυφής που έχει κάνει είναι του είδους, εντάξει βαράτε το σαμάρι και αφήστε το γάιδαρο. Μ.Κ. Να αναλύσουμε λίγο το θέμα αυτό; Ν.Κ. Αν εγώ σαν δημοσιογράφος κάνω μια συμφωνία και αφήσω απ’ έξω από την κριτική μου τον πρωθυπουργό, είτε στην εφημερίδα, είτε στην τηλεόραση και βαρέσω και λίγο τον Γιώργο Παπανδρέου πως δεν είναι ικανός ή άξιος, αυτό θα έχει αποτέλεσμα. Σήμερα το βλέπουμε αυτό. Όλοι λένε χάνει δύναμη η Ν.Δ αλλά δεν κερδίζει το ΠΑΣΟΚ. Αυτό είναι προσφορά στον Καραμανλή. Αυτά τα γκάλοπ είναι παραγγελία. Και από το Βήμα και από την Ελευθεροτυπία, απ’ όλους. Μ.Κ. Με ποιο στόχο τελικά. Να καθαρίσουν από την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, τον Παπανδρέου, ενδεχομένως; Ν.Κ. Όχι, όχι. Να δώσουνε χρόνο στον Καραμανλή. Κοίταξε να δεις. Όποιος στο ΠΑΣΟΚ, πιστεύει πως είναι δυνατόν το κόμμα μετά από 20 χρόνια στην εξουσία να έχει άλλο αρχηγό εκτός από το Γ. Παπανδρέου και να παραμείνει ενωμένο, τότε είναι ή αφελής ή μαλ…ς. Μ.Κ. Μιλήσατε πριν για δύο εφημερίδες που εκφράζουν μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα. Τι στάση κρατάνε αυτό το διάστημα κατά την άποψή σας; Ν.Κ. Κρατάνε τις ισορροπίες. Επιθυμία του Καραμανλή είναι να μένει έξω από την κριτική τους. Να βαράνε τους υπουργούς του και συγχρόνως να περνούν την άποψη πως δεν είναι ικανός ο Παπανδρέου. Συμβαίνει το εξής. Η Ν.Δ κρατά συσπειρωμένο το 85 με 90% της βάσης της. Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να ξανακερδίσει τις εκλογές, μόνο αν πείσει το 5% του λαού, που είχε ψηφίσει τη Ν.Δ, για ιδιοτελείς κυρίως λόγους και τώρα της έχουν γυρίσει την πλάτη, να το ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές. Αυτοί οι 250.000 ψηφοφόροι, συνταξιούχοι, μισθωτοί, αγρότες, θα κρίνουν το αποτέλεσμα. Μ.Κ. Κατά την άποψή σας θα το καταφέρει αυτό ο Παπανδρέου; Ν.Κ. Δεν υπάρχει καλύτερος για αυτό. Θα περάσουν ακόμη δυο- τρία χρόνια, ίσως και περισσότερα, αν ο Καραμανλής δώσει μεθαύριο ένα κομμάτι ψωμί στο λαό και τον παραπλανήσει…Όμως την πρωτοποριακή πολιτική του Σημίτη την τελευταία τετραετία, με τα έργα ανάπτυξης δε θα τη ξαναδούμε. Αυτοί εδώ που κυβερνούν είναι «ζήτουλες». Μ.Κ. Στα τηλεοπτικά τώρα. Επιστρέφετε στον Alpha, μετά από ένα χρόνο παραμονής στο Mega. Η μεταγραφή σας συζητήθηκε πολύ, όχι τόσο γιατί φύγατε από το Mega, αλλά κυρίως γιατί θα πρέπει πλέον να συνεργαστείτε ξανά με το Νίκο Χατζηνικολάου, για τον οποίο σε συνεντεύξεις σας, έχετε πει, σκληρά λόγια. Ν.Κ. Είναι γεγονός πως είχα μια σύγκρουση με το Χατζηνικολάου, συνηθισμένα πράγματα όμως για τους τηλεοπτικούς, που δεν είμαστε και οι καλύτεροι άνθρωποι. Είμαστε ματαιόδοξοι και εγωιστές. Έκρινα πως φέτος η σύγκρουση ανάμεσα στα συγκροτήματα και την κυβέρνηση, θα έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτήρα και εκτίμησα πως τελικά είναι καλύτερα να έχεις να κάνεις με ένα αφεντικό, παρά με τέσσερα. Μ.Κ. Είστε άνθρωπος και δημοσιογράφος που δέχεστε εύκολα καπέλο στο κεφάλι σας; Ν.Κ. Ναι. Είμαι φοβερός επαγγελματίας και αν αυτό που θα μου πει ο εργοδότης μου δεν αντιστρατεύεται την ιστορία μου και δεν αλλοιώνει την προσωπικότητά μου, είμαι σκυλί που γαβγίζει… Μ.Κ. Είναι πολλοί και δύσκολοι όμως οι περιορισμοί που μόλις αναφέρατε… Ν.Κ. Από τη στιγμή που με πληρώνει σαν επαγγελματία ένας καναλάρχης…Κοίτα, δεν θα πήγαινα ποτέ στον Κυριακού, δεν θα πήγαινα ποτέ στον Κουρή για παράδειγμα…Δεν παρέμεινα ακόμη αν θες στο Mega, παρ’ ότι για μένα ήταν μεγάλη τιμή να εργαστώ εκεί, γιατί αυτό το κανάλι το χαρακτηρίζει η σοβαρότητα… Μ.Κ. Το βοηθήσατε όμως και εσείς πολύ πέρυσι… Ν.Κ. Με βοήθησε και αυτό. Με θεωρούσαν λαϊκιστή, αναγκάστηκαν όμως να καταφύγουν στον Κακαουνάκη. Τους ξεπλήρωσα τα γραμμάτια, αλλά είδα πολλά παιχνίδια πολιτικά που θα παιχτούν τους επόμενους μήνες και είπα «καλύτερα να παίξω μόνο με το Κοντομηνά , παρά να παίξω με τέσσερις». Μ.Κ. Σχολιάστε μου την σκληρή κόντρα που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα, ανάμεσα στον Κουρή και τον Κοντομηνά. Ν.Κ. Εγώ ήμουν αντίθετος σ’ αυτή τη σύγκρουση. Ο Κουρής είναι ένας αδίστακτος άνθρωπος, ένα βρωμερό υποκείμενο, γιατί το να κλέβεις τους μεγάλους δεν είναι και τόσο τρομερό τελικά, αλλά να κλέβεις τους εργαζόμενους σου και να μην τους πληρώνεις, αυτό ξεπερνά τα όρια…Υπάρχουν αυτή τη στιγμή δεκάδες συνάδελφοι δημοσιογράφοι, που παραμένουν απλήρωτοι. Έρχεται τώρα και παριστάνει το Γενικό Εισαγγελέα, όπως τον Τράγκα ή τον Καρατζαφέρη. Εγώ δεν μπορώ να δεχτώ και δεν επιτρέπω σε κανένα κερατά να μου πει, πως παριστάνω τον εκδότη και αφήνω το προσωπικό μου, απλήρωτο. Δε χρωστάω σε κανένα, ούτε μία δεκάρα. Μ.Κ. Ο Κοντομηνάς αφήνει να εννοηθεί πως έχει πέσει θύμα εκβιασμού από τον Κουρή… Ν.Κ. Για να καταλάβεις τι σημαίνει Κουρής θα σου πω κάτι που το λέω συχνά. Ο Κουρής είναι ο μοναδικός άνθρωπος που είχε το ταλέντο να φάει λεφτά από το Μητσοτάκη. Μιλάμε λοιπόν για «πρύτανη». Τέτοια ικανότητα έχει. Παιδί του Κόκα κλπ…Αν κατά καιρούς δεν πάρει «βαλίτσα»… Να έχει στην πλάτη του τόσες παρανομίες και να κάνει τον Εισαγγελέα, ε αυτά δεν γίνονται… Μ.Κ. Μιλήσατε πριν για τους ανθρώπους της τηλεόρασης και είπατε πως είναι εγωιστές. Ο Ν. Χατζηνικολάου, δείχνει να είναι ένας επαγγελματίας, μεν, με αρκετό εγωισμό δε… Ν.Κ. …και το πλήρωσε αυτό. Μ.Κ...πως λοιπόν θα συνεργαστείτε και πάλι μαζί; Έχετε πει γι’ αυτόν σκληρά λόγια. Ν.Κ. Μάλλον δίκαια όμως. Για να οπλιστεί με τη δύναμη να πει εντάξει στην επιστροφή μου, σημαίνει πως σε πολλά πράγματα είχα δίκιο, όπως μπορεί να είχε και αυτός δίκιο σε άλλα πράγματα. Μ.Κ. Ο Κοντομηνάς έριξε φέτος πολλά χρήματα στο τηλεοπτικό παζάρι… Ν.Κ. Το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό. Για παράδειγμα ο Τράγκας δεν εκφράζει την πραγματική Δεξιά. Πληροφορήθηκα πως θα είναι και αυτός σχολιαστής στο δελτίο. Θα έχουμε άγρια κόντρα με τον Τράγκα. Το θέμα δεν είναι να πολεμάμε μεταξύ μας, όσοι θα είμαστε στα «παράθυρα», αλλά πως θα συνεργαστούμε ώστε να έχουμε μια καλή συνοχή σαν ομάδα. Όπως έγινε πέρυσι στο δελτίο του Mega. Αν τελικά ο Χατζηνικολάου αποφασίσει πως θέλει ένα δελτίο με τον Τράγκα ή το Κακαουνάκη να φωνάζουν και δεν πετύχει την απαραίτητη συνοχή, μπορεί το δελτίο να βρεθεί όχι πρώτο αλλά τέταρτο. Μ.Κ. Ο Δημήτρης Καμπουράκης πριν από λίγες μέρες μου είπε πως η τηλεόραση είναι σαν το δικομματισμό στην Ελλάδα. Δύσκολα ο τρίτος μπορεί να βρεθεί πρώτος. Ν.Κ. Δε θεωρώ πως είναι σωστό αυτό. Είναι δύσκολο να γίνει, αλλά όχι ακατόρθωτο. Ο ανταγωνισμός πάντως θα είναι σκληρός. Μ.Κ. Είχατε καλή συνεργασία με το Δημήτρη στο πρωινό του Mega; Ν.Κ. Άριστη. Ο Καμπουράκης είναι καλός, τίμιος, εργατικός. Δουλέψαμε μαζί απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό. Αποτελέσαμε καλό δίδυμο. Δυστυχώς οι δρόμοι μας χώρισαν. Θα έχει δυσκολίες φέτος. Ο πρωινός ανταγωνισμός είναι απάνθρωπος. Το έζησε αυτό ο Δημήτρης. Εκεί είναι όμως και η κοινωνική παρέμβαση των καναλιών. Δεν είναι στις ειδήσεις. Τα καθημερινά προβλήματα του πολίτη, προβάλλονται μόνο το πρωί. Μ.Κ. Το πρωί δηλαδή τα κανάλια δημιουργούν το κοινωνικό τους προφίλ… Ν.Κ. Βέβαια. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Μ.Κ. Εσείς φέτος θα είστε στην πρωινή εκπομπή του Alpha; Ν.Κ. Από τις 09:00 μέχρι τις 10:00. Δεν αντέχω να ξυπνάω πρωί, και δε θέλω να έχω και την προετοιμασία μιας εκπομπής. Μ.Κ. Είχατε το προφίλ του λαϊκιστή δημοσιογράφου, του σκληρού και – θα με συγχωρήσετε για την έκφραση – του στραβόξυλου. Πολλοί σαν φοβόταν κιόλας. Σήμερα είστε περιζήτητος και βρίσκεστε στην κορυφή. Περιμένατε αυτή την πορεία; Ν.Κ. Ναι, το περίμενα. Εγώ είμαι ξύπνιος άνθρωπος. Είμαι και καλός επαγγελματίας. Δεν άλλαξα ξαφνικά. Είμαι αυτός που είμαι. Όταν πρέπει να είμαι σκληρός είμαι. Πιστεύω πως είμαι και δίκαιος. Μ.Κ. Πόσα χρόνια ακόμη θα κάνετε τηλεόραση; Ν.Κ. Δύο. Μετά έχω να γράψω τρία βιβλία, πως ξεκίνησα από το Λαμπράκη, στη συνέχεια με τον Αλαφούζο, τον Κόκκαλη, τον Κοντομηνά. Έχω ζήσει ιστορικά γεγονότα που πρέπει να τα γράψω. Θα γράψω για το παρασκήνιο όλων αυτών που έχω ζήσει, τα τελευταία σαράντα χρόνια. Παράλληλα στόχος μου είναι και μια έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής που θα δείξει στον κόσμο την ευαίσθητη πλευρά του Κακαουνάκη. Μ.Κ. Σας ευχαριστώ πολύ. Ν.Κ. Και εγώ σ’ ευχαριστώ.