Προσοχή να επιστρέψουμε όλοι
Είναι μόνο ελάχιστα από τα συνθήματα που προειδοποιητικά οι αρμόδιες υπηρεσίες επισημαίνουν καθημερινά στους πολίτες. Ο λόγος για τα τροχαία ατυχήματα που αποτελούν για την χώρα μας εθνικό και κοινωνικό πρόβλημα άμεσης αντιμετώπισης. Και πώς να μην είναι - θα επαναλάβουμε, μήπως και το κατανοήσουμε, ότι μια μικρή επαρχιακή πόλη εξαφανίζεται από το χάρτη κάθε χρόνο στην Ελλάδα, εξ’ αιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων. Θα προσθέσουμε ακόμα ότι από τις αρχές του έτους μέχρι και σήμερα 713 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, όταν ολόκληρο το 2004 πέθαναν 1547. Πως έχει η κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας Χανίων φέτος παρουσιάζεται μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων, ωστόσο η κατάσταση όπως καταγράφεται δεν είναι ικανοποιητική. Ο βασικότερος παράγοντας του ατυχήματος είναι ο οδηγός, η βελτίωση της συμπεριφοράς του οποίου από μόνη της μπορεί να αποτελέσει την κυριότερη συνισταμένη μείωσης των ατυχημάτων και να συντελέσει στην αύξηση του βαθμού οδικής ασφαλείας γενικά, τονίζει ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Χανίων κ. Κελαϊδής. Αυτό που προβληματίζει ωστόσο τους αστυνομικούς είναι το γεγονός ότι οι επαγγελματίες οδηγοί, κάθε άλλο παρά επαγγελματικά συμπεριφέρονται. Κύριες αιτίες για όλα τα θανατηφόρα είναι η κακή οδική μας συνείδηση, η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και το αλκοόλ, με το οποίο θα ασχοληθούμε στην έρευνά μας. Τα στοιχεία. Είναι γνωστή η έκκληση των αρμοδίων σε όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με την κάθοδο πολλών επισκεπτών στην πόλη μας. Ακόμα και ένα ποτηράκι επηρεάζει αρνητικά την οδηγική μας ικανότητα, με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχημάτων σε μας αλλά και σε τρίτους. Υπενθυμίζεται ότι με βάση του ΚΟΚ. η κατανάλωση ενός και μόνο ποτού υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ισοδυναμεί με ποσοστό αλκοόλ 0,2 χιλ. για τους άνδρες και 0,3 χιλ. για τις γυναίκες, όταν το επιτρεπτό όριο από τον ΚΟΚ είναι 0,25 χιλ/λίτρο εμπνεόμενου αέρα στην αναπνοή μας η 0,5 χιλ. στο αίμα μας. Χρήση αλκοόλ στο 43,5% των οδηγών σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν τις νυχτερινές και πρώτες πρωινές ώρες των αργιών, φανερώνει ότι τα ατυχήματα είναι το αποτέλεσμα της διασκέδασης. Υπάρχουν μελέτες στις οποίες φαίνεται ότι η χρήση αλκοόλ είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη σε οδηγούς δικύκλων και υπάρχει αυξημένη πιθανότητα για θανατηφόρα τροχαία. Αλκοτέστ Η ανοχή του οργανισμού μας στο αλκοόλ εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το σωματικό βάρος, ο μεταβολισμός και η ποσότητα που έχει καταναλωθεί παίζουν μεγάλο ρόλο στα επίπεδα του αλκοόλ στο αίμα. Είναι συχνά τα αλκοτέστ που πραγματοποιεί το τμήμα τροχαίας στο νομό Χανίων και σύμφωνα με τους πολίτες «μπορεί το μέτρο αυτό να τους περιόρισε κάπως στις εξόδους τους, ωστόσο το θεωρούν ασφαλή, αξιόπιστο και αναγκαίο.» Μπορούμε να βελτιωθούμε. Σίγουρα υπάρχουν καλύτερα πράγματα να κάνουμε. Και πιο αποτελεσματικά, όπως να μην πιούμε και να πάμε άνετα και χωρίς το φόβο του αλκοτέστ σπίτια μας. ’Η ακόμα καλύτερα να έχουμε έναν οδηγό στην παρέα μας. Εν πάση περιπτώσει ας σκεφτούμε ότι το αλκοόλ στην οδήγηση μπορεί να προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα.Ας μη προκαλούμε την τύχη μας. Το ατύχημα είναι εύκολο να γίνει. Καλύτερα να πίνουμε λιγότερο μέχρι τα βαθιά γεράματα, παρά το ποτό τερματίσει γρήγορα τη ζωή μας.