Διχάζουν οι εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων

Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται λόγος για τη δημιουργία εγκαταστάσεων υγρών καυσίμων. Η περιοχή Πέρα Πλατάνι είναι ένα από τα επίμαχα σημεία για την εγκατάσταση μιας τέτοιας επένδυσης. Ο Δήμος Σούδας στου οποίου τα διοικητικά όρια ανήκει η περιοχή έχει εκφράσει πολλές φορές την αντίθεση του και παρά το γεγονός ότι η ενδιαφερόμενη εταιρεία έχει τις απαραίτητες άδειες, καθώς το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει βάλει την υπογραφή του για το θέμα της κυκλοφοριακής σύνδεσης των εγκαταστάσεων,.

Σε ένα χρόνο το Συμβούλιο της Επικρατείας θ’ αποφανθεί για το αν θα γίνουν οι εγκαταστάσεις καυσίμων στο Πέρα Πλατάνι στη Σούδα. Ο οικονομικός Διευθυντής της MamidOilJetOil Γιώργος Προκοπάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η απόφαση θα είναι θετική για την εταιρεία.

Ο κ. Προκοπάκης δήλωσε την αισιοδοξία του ότι θα δοθούν οι άδειες καθώς η εγκατάσταση δεξαμενών υγρών καυσίμων είναι μια επένδυση που για την Κρήτη είναι απαραίτητη. «Είμαι σίγουρος ότι οι άδειες θα δοθούν, καθώς το έργο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο για τα Χανιά. «Όπως ξέρετε η κατανάλωση καυσίμων είναι περίπου 220.000 τόνοι τον χρόνο, ενώ 6.500 τόνοι μπορούν να φυλαχτούν σε αποθηκευτικούς χώρους. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί πρόβλημα. Πιστεύω άσχετα με το ποιος θα κάνει τελικά τέτοιου είδους εγκαταστάσεις αυτές τελικά θα γίνουν είτε στο άμεσο χρονικό διάστημα, είτε λίγο αργότερα. Ο Δήμος έχει δικαίωμα να προσφύγει στη δικαιοσύνη. Ό,τι αποφασίσουν τα δικαστήρια αυτό θα γίνει».

Σύμφωνα με τον κ. Προκοπάκη, νομικά θα μπορούσαν οι εργασίες για τις εγκαταστάσεις στο Πέρα Πλατάνι αλλά αυτό θα ήταν ριψοκίνδυνο στην περίπτωση που το δικαστήριο αποφανθεί αρνητικά για την εταιρεία και ο Δήμος κερδίσει.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Σούδας τονίζει ότι τέτοιου είδους επενδύσεις δεν αφήνουν την περιοχή να αναπτυχθεί. «Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής θα χάσουν την ηρεμία τους καθώς και το περιβάλλον θα υποστεί ζημιά. Η πλευρά της εταιρείας αντιπαραθέτει στους ισχυρισμούς αυτούς ότι υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη η οποία δεν θίγει το περιβάλλον. Ακόμη, όσον αφορά την ανάπτυξη, ήδη η Αμερικάνικη Βάση και οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι της Σούδας δεν αφήνουν την ευρύτερη περιοχή του κόλπου της Σούδας να αναπτυχθεί. Θεωρούν δηλαδή δεδομένο ότι πρόκειται για μια περιοχή που είτε δημιουργηθούν οι εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων, είτε όχι, η περιοχή δεν μπορεί να αναπτυχθεί όπως πρέπει».

Θα μειωθεί η τιμή της βενζίνης με τη δημιουργία εγκατάστασης;

Όλοι ζούμε την αύξηση στην τιμή των υγρών καυσίμων. Μέχρι πριν λίγες ημέρες, όσα ευρώ έδινες, τόσα λίτρα βενζίνης, έβαζες στο αυτοκίνητο. Τώρα με τα ίδια χρήματα, τα λίτρα, είναι λιγότερα. Παρόλο που υπάρχουν αυξομειώσεις στη τιμή του πετρελαίου διεθνώς, οι αυξομειώσεις αυτές δεν ανταποκρίνονται στην καθημερινότητα. Η τιμή της βενζίνης παραμένει στα ύψη.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, Βαγγέλης Κώτσος, τόνισε ότι τα Χανιά συγκαταλέγονται στους ακριβότερους νομούς της Ελλάδας πώλησης υγρών καυσίμων και η λειτουργία μιας νέας εγκατάστασης θα μειώσουν το κόστος καθώς τώρα επικρατεί

το ολιγοπώλιο στην αγορά.

«Να μπουν νέοι παίχτες στην αγορά...»

Στη Κρήτη, υπάρχουν 500 πρατήρια υγρών καυσίμων στη λιανική πώληση τα οποία τροφοδοτούνται από τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις, δύο είναι στο Ηράκλειο, της ΕΚΟ και της ΒΡ, ενώ στα Χανιά είναι άλλες δύο, της Shell και της SilkOil. Σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, «για το λόγο αυτό θα πρέπει κατά τη γνώμη μας η αγορά να διευρυνθεί στο θέμα της εμπορίας και αποθήκευσης υγρών καυσίμων. Μια νέα εγκατάσταση θα μπορούσε να μειώσει την τιμή στα καύσιμα».

Οι αντιδράσεις των κατοίκων της Σούδας, το Συμβούλιο της Επικρατείας και η καθυστέρηση μιας αναπτυξιακής επένδυσης θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν η Πολιτεία είχε χωροθετήσει περιοχές στο Νομό, στις οποίες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μεγάλες εγκαταστάσεις, είτε αυτές αφορούν υγρά καύσιμα (Πέρα Πλατάνι, Κόκκινο Χωριό), είτε ένα τουβλάδικο στην περιοχή των Άγιων Πάντων, στον Αποκόρωνα.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών σημειώνει, «Ευθύνη έχει η Πολιτεία για την όλη κατάσταση. Πρέπει να ορίσει κατάλληλους χώρους για τέτοιες επενδύσεις που να μη θίγουν τις τοπικές κοινωνίες. Δεν μπορούμε να παραβλέπουμε το κοινό αίσθημα. Ξέρουμε πολύ καλά ότι και οι ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις στον Άγιο Ονούφριο, είναι πλέον σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή και πάντα οι δεξαμενές υγρών καυσίμων, εγκυμονούν κινδύνους. Αν κάποιος πει ότι, όταν έγιναν οι δεξαμενές δεν υπήρχαν σπίτια γύρω- γύρω, εμείς θα πούμε ότι η Πολιτεία ευθύνεται με το ότι άφησε ν’ αναπτυχθούν αυτές οι συνοικίες και αυτές οι γειτονιές».